Searching for culinary perfection, one recipe at the time

duminică, august 15, 2010

Magda - Amsterdam - Ziua a patra

Prima grija cind ma scol - sa verific starea vremii. Asta pentru ca in Amsterdam vremea nu pare a fi prezisa corect de pe o zi pe alta.
Spre marea noastra bucurie - azi o sa fie soare si cald TOATA ziua. URAAA....

Azi mergem intr-o alta excursie - sa vedem morile de vint. Dar pe drum spre gara am decis sa mergem putin pe jos - sa mai vedem cite ceva din Amsterdam.
Este de necrezut cit de vibrant este orasul cind este soare afara - si cit de morocanos cind ploua...

Primul stop - piata plutitoare de flori ... fara comentarii - las pozele sa vorbeasca... Imi imaginez ce feerie trebuie sa fie aici primavara - in sezonul lalelelor. Acum insa putem lua bulbi. Din pacate nu avem voie sa cumparam nimic de aici - nici macar un mic chit de crescut Canabis !!!

O mica incercare de a urma traseul indicat de ghid ...

Se sfirseste in fata la Gollem ... cititorii nostri ar trebui sa-si fi dat seama deja ca vorbesc despre barul cu bere belgiana mult laudat de Cornel pina acum

Iar peste drum - un magazin de bauturi pe sufletul tuturor...
Andrei isi gaseste un prieten

iar Cornel este in rai....

Vinzatorul - tare dragut (din pacate nu am facut poza ;)  este de asemeni mare cunoscator si ne povesteste/educa in tainele ginului Olandez.
Am luat si noi o sticla ... o desfacem la party la Andrei :-)

Zaanse Schans -
Aici este un sat muzeu in care au fost pastrate/relocate multe din morile de vint din zona.
Majoritatea inca functioneaza - si sint folosite pentru diferite mestesuguri locale (taiat lemne,macinat grine, macinat mustar, chiar si creta pentru creioane colorate si vopseluri, pentru tot ce are novoie omul de un mic generator de putere - folosesc o moara)
Ca sa ajungem - luam un tren local - TGV nu mai merge pe aici ....

dupa cam 30minute ajungem in tara morilor de vint...
 dupa atita colindat - ni s-a facut fomica - asa ca un mic snack este in ordine - la patiseria satului

Calatorilor le sta bine cu drumul - mai ales cind drumul trece prin asa peisaje frumoase:

si ca sa avem timp sa admiram mai bine - "norocul" face ca tocmai cind sa trecem si noi apa - barcile vor sa iasa si au prioritate:

Dar asteptarea merita din plin - satul este absolut superb iar noi in culmea fericirii

Aflam o multime de lucruri interesante - incepind despre arta de a face clogs (papucii lor de lemn).
Au papuci de toata ziua, papuci de casa, de ocazii speciale- chiar si de nunta - imbracati in dantela. Si pot fi folositi si in fabrica - unde se cer incaltarile de protectie (cu virf de otel) (satisfac toate normele de siguranta) - Qba - asta este bine de stiut pentru tine :-)

Dupa moara de papuci - ne jucam putin ca olandezii - unii dintre noi au abilitati inascute .... puii ciorii mai ales...

dar si cioara sefa ...

dupa cum spusei mai sus - orasul este plin de mori de vint de toate marimile si pentru tot ce-ti trece prin minte.
 Vazuram noi multe si intr-una am putut sa ne urcam pina in virf... Andrei a resusit sa-si faca si un cucui - ca nu se uita in sus si dadu cu capu' de virf :-(

Aproape de virf cinava se milui de noi sa ne faca o poza la toti (pozele in patru sint raritate in vacanta asta)

Si-acum gata cu morile - si trecem la brinza...

Alkmaar - vestit pentru piata de brinza in fiecare Vineri dimineata...
din pacate - noi vineri nu mai sintem aici - asa ca merge si miercuri dupa-amiaza

cum sintem tare infometati (trecura vreo 4 ore chiar si de la ultimul snack - ca pierduram si trenul si trebui sa mai asteptam prin gara oleaca) - ne oprim mai intii la masa (pai cum altfel)

O berica locala (de data asta la tap - asa ca fara poza), si niste specialitati locale - ghicite din meniul olandezo-francez ca orasul nu este prea pregatit de vizitatori englezi.
Mincare delicioasa - servici ultra rapid - numai o ora si jumate - ca le-am spus de la inceput ca ne grabim (nous sommes presee s'il vous plait)

Si acum avem din nou energie pentru o scurta plimbare prin oras
Ghidul sa traiasca (cu cine l-a scris) ca ne trece prin cele mai interesante locuri: orasul - frumusel - din pacate, lumea nu-i (este miercuri 5:00 PM)
Catedrala
Centrul - cu primaria
pe canal
Piaza de brinza
Cladirea asta superba nu este o biserica - cum s-ar crede - este chiar muzeul Brinzei - unde inainte se cintarea si se tirguia brinza. Iar in piata de alaturi in fiecare Vineri are loc o ceremonie deosebita - neschimbata de 700 de ani - unde oameni in alb curat apartining breslei (guild) de brinza aduc rotile de brinza, le cintaresc, le cumpara prin licitatie sau tocmeala. Este un intreg spectacol - cu cavaleri, si trompete - si cu degustari de brinza si bere...
Azi fiind miercuri - putem numai sa ne imaginam....

inainte de a parasi Alkmaar - momentele favorite a lui Andrei:
Si stiti vorba ceea - cine sare pari multi, ii intra si cite unul in fund ...
a cazut Andrei al nostru sarind peste un din acesta - de ni s-a rupt sufletul si lui si noua....

inapoi in Amsterdam - pentru o scurta incursiune prin Red Light District ...
Gara

.... poze de acolo nu se poate - dar se gasesc pe internet ... :-)