Searching for culinary perfection, one recipe at the time

miercuri, august 04, 2010

Magda - Ziua a doua

Plecat tirziu de acasa (am incercat fara success sa blogam putin:-)) si intors devreme (adica la 10:00 seara) in speranta sa putem posta ceva

Am inceput dimineata cu un mic dejun autentic de la fata locului, baghete, croasante, briose, macaroons.. mult mai multe decit am putut minca


Ziua - confirma faptul ca socoteala de acasa si cea din tirg nu se potrivesc! Prima pe lista - Notre Dame - nici o sansa sa ne lipim . La 1:00 cind am ajuns noi erau ore intregi de coada. Dupa discutiii cu o garda draguta am decis ca incercam din nou miine la prima ora ( de aici de fapt decizia sa mergem azi mai devreme acasa, ca sa ne sculam miine de dimineata....)   

La Saint Chapele stam noi frumos la o coada mai mica ( numai 30 minutes) ca sa ne dam seama cind am ajuns in fata ca noi aveam dreptul sa taiem toata coada datorita faptului ca aveam museum card ... Si doar scria in franceza foarte clar :-)
Pe de alta parte - capela este superba si am invatat si sa facem vitralii 


O scurta oprire la Conciergerie ne-a aratat putin din nebunia Revolutiei franceze. Andrei a fost interesat de toate celulele de inchisoare, dar dezamagit ca nu am vazut si o ghilotina (un demo ar fi fost super!!!)

Pe urma - Domul invalizilor - ales de Magda pentru azi pe singurul considerent ca are un tur superb pe acoperis, cu vederi foarte frumoase asupra orasului si a turnului Eiffel. Din pacate Magda a confundat cu Pantheonul...

Copiii insa au fost incintati sa vada mormintul lui Napoleon - dupa cum a comentat Andrei "De ce i-a trebuit un cosciug asa mare daca el era asa mic?!?!"  

Muzeul armelor si Hotelul Invalizilor au fost neasteptat de interesante - am aflat multe despre primul razboi mondial (din pacate nu am apucat sa trecem si prin al Doilea razboi mondial ca s-a inchis)  


Si apoi - prima masa serioasa a zilei  - ca sintem lihniti... Restaurantul  - cu multe recomandatii - deschide abia la 7:00 pm. Asa ca asteptam putin intr-o berarie irlandeza. La sapte sintem la usa - ca sa aflam ca restaurantul este complet booked :( - nici o sansa sa ne primeasca.... Asa ca mincam la un colt de strada vre-o doua strazi mai la vale. Mincarea buna si acolo asa ca ne-a trecut dezamagirea.

Cum era numai 8 pm ne-am gindit ca avem timp mai mult decit suficient sa mai vedem si Louvre (azi inchide tirziu - Multam' Gabi pentru tip). Ca orice turist care se respecta am mers direct la Monalisa (Gioconda cum zic frantuzii!), urmata de Venus din Millo, urmata de piata din afara muzeului - ca ne-au dat afara ca se terminase programul...






Dupa o scurta oprire la Monop - sa luam ciucalata la copii si vin pentru Magda - plecam direct acasa ... sa avem timp sa blogam putin.... ca sa nu ne dezamagim cititorii!!!
Share this post

3 comments

  1. Hai noroc,

    Imi place "despre blogul " vostru!

    Mai usurel cu bericile si mai beti si voi un vinuletz in Franta.

    Noua ne-a placut cel mai mult la D'Orsay. Vedeti ca si acolo puteti sa intrati pe o intrare separata pentru grupuri si abonati, fara sa mai stati la coada. Eu am facut un grup cu Anca si cu seninatate am intrat pe-acolo.

    Nu ratati nici Gradinile Luxembourg si atelierul lui Brancusi ( un adevarat wandering oltean)

    Sa va fie cel mai bine!

    Luci

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu va citec blogul zilnic, si ma bucur de aventurile voastre. Cu programul asa incarcat nici nu stiu cum aveti timp de blog-uit, dar tineti-o tot asa. Aveti deja un admirator....

    RăspundețiȘtergere
  3. cum a fost vinul?
    va urmarim in continuare, unde sant frantuzoaicele?
    constantinestii din hartsdale, acum in atlanta, ga.

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top