Searching for culinary perfection, one recipe at the time

sâmbătă, februarie 04, 2012

“Peas and Carrots” Maine Lobster Pancakes with Pea Shoot Salad and Ginger-Carrot Emulsion

ATENTIE!!!
Cititi pe propria răspundere. Prima parte a reţetei este destul de  neplăcut de urmărit

Încă una din reţetele unde rezultatele au fost foarte contestate.

Personal, mie mi-a plăcut foarte mult. Una dintre favoritele mele pînă acum.
Magda a mîncat-o ca sa arate suport si un pic din obligaţie si a sugerat... poate ar fi bine sa nu o mai fac alta data.
Copiii au cercetat-o din toate unghiurile, au încercat-o puţin, după care au declarat "it sucks". Ca sa fiu cinstit, nu au zis-o ei chiar pe fata.

Personal nu-mi place lobsterul. Pînă acum nu m-am prins de unde vine fascinaţia pentru animalul asta. Mă refer în principiu la lobster făcut aburit si servit cu unt topit. L-am încercat de nenumărate ori si am fost mai mult decît neconvins de fiecare data.
Situaţia s-a schimbat radical după ce l-am încercat preparat ca în reţetă de mai jos. Magnific!!! Cel puţin pentru mine! 

Si acum partea mai criminală a reţetei...Inca mai aveti timp sa va opriti. Sa nu ziceti ca nu v-am spus!
Ca sa foloseşti lobsteri acasa trebuie sa-i omori personal, sau sa găseşti pe cineva binevoitor care sa o facă pentru tine. În cazul meu, am făcut-o singur si pe ascuns, măcar restul familiei sa nu fie marcată pe viaţa.
Se arunca crustaceele de vii în apa clocotita unde, în functie de mărime, se tin între doua si trei minute.Asa am văzut online ca fac majoritatea.
Ca sa le mai scurtezi chinurile, se sugereaza sa-i omori în prealabil cu un cuţit. Asta a fost metoda aleasă pînă la urma.



După partea cu oparitul în apa clocotita, se rup în bucăţi


Clestii se pun în apa clocotita încă cinci minute
Se scoate carnea din coada

La parte din fata se taie si se arunca carapacea, capetele si antenele. Se curata partea verzuie. Ce ramine sînt picioarele si o parte din corp.







Clestele se scot din apa după cinci minute,




se sparg si de scoate carnea


Rezultatul final


plus partea din fata a lobsterului pe care o sa o folosesc la sos.

Carnea se toacă mărunt



Mise en place pentru Labster Glace





Corpurile de lobster se încălzesc în ulei de canola pînă devin roşii


după care se adaugă rosia, un morcov, thyme si apa.
Se fierbe la foc foarte mic timp de o ora si un sfert.



Se strecoară zeama rămasă


încercînd sa se extragă cît mai mult lichid din părţile solide


Se arunca toate părţile solide, după care lichidul se pune la foc mic.
Se fierbe pînă se reduce de la doua cani ...la una sau doua lingurite


Nu se observa în nici una din pozele de mai sus, dar din prea multa "concentrare" am reusit sa scap aparatul de fotografiat în cratita cu sos. Cind l-am văzut plutind în sos cu lentila scoasa si complet scufundata, i-am pus cruce ... Spre surprinderea mea, a functionat după ce l-am curatat.
Ca efecte secundare, mi-a cam curs pe linga lentila un fel de ulei care semana destul de mult cu sosul meu, cam pentru  vreo luna, de cite ori faceam poze,  si a mai si mirosit a sos de lobster un pic mai mult.


Mise en place pentru umplutura de lobster.

Se amesteca carnea de lobster tocata cu chives tocate mărunt, shalot tocat mărunt, mascarpone, plus o lingurita din Lobster Glace făcut mai sus.
Se adauga sare si piper.





Mise en place pentru Clatite (Crepes)



 Se amesteca laptele si ouale dupa care se amesteca faina.


La sfirsit se adaugă untul topit si chives tocate mărunt



Din compozitia asta se fac în jur de 15 clatite.

Cu compozitia de carne de labster se umplu opt clatite.




Se asaza intr-o tava unsa cu unt si se da cu o pensula pe deasupra fiecarei clatite un pic de unt topit



Emulsie de morcov si ginger
Din pacate, din motive necunoscute acum, nu am făcut nici o poza la pasul asta.
Se extrage sucul din cartofi si ginger si se fierbe la foc mic pînă se reduce de la doua cani la o jumatate de cana.

Salata de Frunze de Mazare "Pea Shoot"

Se amesteca flunzele cu ulei de lamiie si sare.

Si acum ... rezultatul final


Credeti-ma pe mine, Magda si copiii nu stiu ce e bun. A fost delicios!!!

În carte nu se cer bulinele din poza de mai jos (care cred ca sînt emulsie de otet balsamic, nu-mi mai amintesc cu siguranta care e  originea lor ), dar daca tot am făcut poza, hai sa o arat si pe asta





Share this post

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top