Searching for culinary perfection, one recipe at the time

joi, aprilie 26, 2012

Purée of English Pea Soup with White Truffle Oil and Parmesan Crisps


Mazarea.... ah mazarea. Lista mea de legume si verzituri care nu-mi plac nu e prea lunga, dar alea care sunt pe lista sunt tinute acolo cu pasiune :). Mazarea saraca se intimpla sa fie pe lista sus numita. Cum a ajuns pe lista, nu se mai stie... dar e clar ca nu-mi place.

Despre existenta mazarii astea numita mazare englezeasca "English Pea" ( fac si eu aici o traducere din topor, nu stiu cum se numeste felul asta in Romania) nu am stiut pina acum.
Promisiunea era ca asta nu e mazare obijnuita, ca ar fi mult mai dulce decit cea gasita pe toate drumurile. 

Cum sentimentele mele visavi de mazare sunt bine impamintenite, nu am avut nici un fel de asteptari de la reteta asta. Am facut-o ca e in carte si daca e in The French Laundry .. e musai sa o fac si pe asta.

Poate singura problema cu specimenul asta de mazare este ca are un sezon extrem de scurt si se cam termina pe la inceputul primaverii. Nici nu incepe bine si sa si terminat.

Am inceput eu vinjos sa sun pe la toate supermarketurile din zona sa vad care ar fi traba in materie de English Pea... si rezultatele au fost mai mult decit dezamagitoare. Or nu au avut deloc sezonul asta or au avut dar nu cred ca mai baga pina la anu'. Yuck!!
Ca sa-mi creeasca sentimentele tandre la adresa ei, sa mai si intimplat ca am fost si sculat de telefon pe la 9am Simbata ( dupa ce ma culcasem pe la 3am ) de seful sectorului verdeturi si fructe de la un supermarket pe care l-am sunat cu o zi inainte, ca sa-mi zica ca sa nu ma mai stresez ca anu' asta nu mai baga Grrrrrrr..

Nu mica mi-a fost bucuria cind pina la urma am dat peste un magazin care mai avea ceva mazare din asta. Pheww.. nu trebuie sa astept un an!!

Dupa atita vorbarie.... a fost sau nu a fost revolutie gustoasa? Surprinzator, a fost excelenta. Dulce asa cum s-a promis. Combinatia cu ulei infuzat cu trufe albe... rezultat extraordinar!!!
Pe deasupra este probabil si reteta din cartea asta facuta cel mai rapid :)

Mise en place

Peste boabele de mazare se pun ceva cuburi de ghiata si se amesteca ... in carte zice ca asta ar revitaliza culoarea.   

Intr-o oala mare plina cu apa se pune sarea si zaharul si se aduce la clocot.
Chestia aici este ca mazarea trebuie fiarta cu apa cit mai aproape de 100C. Nu vrei sa pui prea multa mazare o data si din cauza asta  apa sa-si scada brusc temperatura. Daca se intimpla asta, mazarea o sa-si piarda din culoare.

Ca sa controlezi cit de cit chestia asta, ori maresti oala cit poti de mult, ori micsorezi cantitatea de mazare facuta in fiecare tura.


Se fierbe asa in jut de 7 minute dupa care se arunca intr-o baie de gheata astfel incit sa se opreasca din fierbere brusc... pastratul culorii find motivul din nou

Aproape gata. Se pun intr-un procesor si se fac piure dupa care se trec printr-o sita cit mai fina.
Dupa asta, piureul, putina apa si supa de vegetale se pun intr-un blender si se se pulseaza pina s-au amestecat. Sare si piper dupa gust. Se adauga un sfert de cana de ulei infuzat cu trufe albe

Si gata!!!

Se serveste calda sau rece, dupa preferinte. Preferinta mea a fost calda :)

Ca sa arate interesant, se fac si niste cercuri de parmezat pe care i-am mai folosit si pe la alte retete. Ce se vede mai jos se baga in cuptor pina se topeste cascavalul si are o buloare aurie.


That's it!
Abia astept sa apara recolta de la anu' ca mai fac o data


Share this post

6 comments

  1. Wow, arata mortal...o sa vad daca gasesc aici mazare englezeasca.. pina acum nu am cumarat deloc mazare aici :).

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim - Depinde pe cine intrebi, a fost fie "gustata mortal" (eu si Magda), "Come on tata, am incercat but peas are not my thing" (Andrei), "este foarte buna dar nu mai pot" (dupa prima lingurita incercata, Roxi) :)

    RăspundețiȘtergere
  3. f frumos. cum sa nu-ti placa mazarea? :))

    RăspundețiȘtergere
  4. La mine e invers , mazarea e cap de lista si abia astept sa o culeg proaspata din gradina !! ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. @wine and knives - Merci!. Nu stiu ce sa zic. Banuiesc ca este de vina modul de preparare :).

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top