Searching for culinary perfection, one recipe at the time

luni, iulie 30, 2012

Salmon "Chops" with Celery and Black Truffles


Reteta minoritara...una dintre cele mai usor de facut si ca tehnica si ca timp de executie.

Reteta asta am pregatit-o acum trei luni... si in afara ca imi amintesc ca somonul a iesit foarte bun ( cat de bun poate sa iasa somonul prajit.... ), despre restul ingredientelor nu-mi mai amintesc aproape nimic. Poate ar ajuta daca data viitoare mi-as lua niste notite :)

Dupa cum zice unul din comentariile cuiva de pe  http://www.epicurious.com  care a  facut reteta

It was amazing. The blend of flavors very well balanced. The sauce was powerful, yet not overbearing with Salmon and the blanched celery which I initially questioned added a freshness that was a phenomenal compliment.


asa ca nu-mi ramane decat sa-l cred pe cuvant

Cum in Aprilie trufele de iarna au iesit din sezon, am cumparat trufe inghetate.


In vasul gol din poza, se presupunea ca este smantana lichida.

In afara de somon, mai este un sos de unt cu smantana si ulei de trufe albe, betisoare de telina si bucatele rotunde de briose.

Telina se taie feliute cu o mandolina, dupa care betisoare lungi de 2.5 cm


Se fierbe ( blanching ) in apa sarata clocotita pana devin moi, dupa care se pun in apa cu gheata .



Acum la The French Laundry, preparatul asta se face folosind partea de carne chiar de linga urechia somonului, cu tot cu o bucata de os... asa ca in farfurie pestele arata ca si cum ar avea un os de costita atasat de carne ... de acolo si numele Salmon "Chops".

Cum nu am vrut sa cumpar nu somon intreg numai pentru reteta asta, al meu nu are "costita" .. si este cam de doua ori mai mare decat se presupunea ... :)

Somonul se asezoneaza cu sare si piper alb proaspat rasnit, si se prajeste in ulei fierbinte de canola,  un minut pe partea cu pielea si inca unul pe partea opusa, dupa care se prajeste pentru cateva secunde si pe partile laterale. 



Untul se emulsifica in trei lingurite de apa ( Beuree Monte pe care l-am mai facut de vreo n-spe ori pana acum), se adauga ulei de trufe albe, dupa care se bate smantana pana incepe sa se faca spuma, si se sareaza dupa gust.

Crotoanele de briosa se coc in cuptor pana devin crocante

In fiecare farfurie se  pune o lingura de sos iar in mijloc se pune crotonul de briosa.
In jurul sosului se fac trei gramajoare din telina peste care se pune cate o felie de trufa



Iar peste cruton se pune pestele cu pielea in sus.
De ce in farfuria mea somonul este cu pielea pe laterala, nu-mi mai aduc aminte, ramane ca istoricii sa cerceteze problema si sa traga o concluzie :)

Se presara cu sare pe deasupra.




Trufe nu sunt suficient de multe ca sa schimbe substantial gustul, asa ca nu trebuie sa va descurajati daca vreti sa faceti si ... nu aveti prin frigider sau prin gradina :)

Problema mea majora cu somonul este ca este foarte usor sa-l "overcook" si ajunge sa fie tare si neinteresant. Cu numai doua minute si un pic de prajeala, asta in particular a iesit perfect. 
Share this post

14 comments

  1. Arata fantastic si nu ma indoiesc ca e o combinatie mai mult decat delicioasa.O saptamana minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata minunat, indiferent ca are pielea pe laterala sau in sus :P Somonul e pestele meu preferat, n-as refuza o portie niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumec ca mai strecori si cate o reteta asa mai usurica … dar cum fac ca aici nu gasesc trufe :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow! Daca e somon, trebuie incercata. Arata yummy rau. Congrats pentru prezentare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Somonul arata foarte apetisant.Imi place.O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. ador somonul iar prezentarea e minunata, ca de obicei! O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  7. Totul la superlativ! Cum altfel? Asa cum ne-ai obisnuit!

    RăspundețiȘtergere
  8. Reteta simpla si buna! Combinatia cu telina...si cu sosul- pare foarte interesanta! Concluzia e una singura...trebuie incercata reteta! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Excelent si prezentarea pe masura!Ne place foarte mult somonul,nu ne ramane decat sa incercam reteta:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata bine!Eu nu m-as satura cred dintr-o portie:))Ador salmonu!.In Vacanta am mancat foarte mult salmon( si multe sortimente de fish de la mama lor:).O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. @FLORY - Merci!

    @Poliana - :) Merci!

    @Un Oltean - Merge si fara frufe la fel de bine :)

    @Diana - Merci frumos!

    @catkitchen - Merci!

    @DiaMar bucataria galbena - Multumesc

    @Emily - Merci!

    @Haplea - Merci!

    @Maya - Merci frumos! You're too kind :)

    @implu si bun - Merci!

    @coco - Merci

    @Sisters'Kitchen - Multumesc

    @Paradis - Merci! Te invidiez pt vacanta :)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top