Searching for culinary perfection, one recipe at the time

luni, februarie 04, 2013

Verjus Sorbet with Poached Peaches



Yuck!
Cu asta am cam spus totul la ce am făcut aici.

Ocolesc sa postez rețeta asta de exact un an și o săptămâna și cum pana la urma tot trebuie sa le postez pe toate, am strâns din dinți și...

Cu ce sa încep?
Poza este atroce! E făcuta pe vremea când un aparat de fotografiat bun pentru mine însemna ca trebuie sa intre în buzunarul de la blugi.

Dar măcar asta sa fi fost problema majora.
Rețeta asta are onoarea sa fie singura făcuta pana acum din The French Laundry  care nu a avut nici măcar un susținător. Nada!
Toată lumea a strâmbat din nas.

Si mi-a luat exact un an și o săptămâna ca sa-mi dau seama ce a fost greșit.

Ingredientul mai neobișnuit în rețeta asta este Verjus, un fel de oțet de vin din Franta, care se zice ca era la moda în Evul Mediu ( fără gluma ). Din oțetul asta se face un Sorbet.

Greșeala numărul 1:
Citește cu atenție ingredientele și dacă zice sirop de porumb ( corn syrup ) ar fi bina sa nu folosești light corn syrup cum am folosit eu. Rezultatul a fost ca amestecat cu Verjus care este acru, a ieșit ceva tot acru.


Greșeala numărul 2:
Dacă în rețetă zice ca pui o lingurița de sorbet, nu pune o lingura cu vârf, mai ales ca este super acru.

Rezultatul final a fost ca am mâncat ceva acru cu un pic de dulce și nu a fost bun de nici o culoare.

Mise en place



Verjus și siropul de porumb se amesteca și se țin în frigider pana se răcesc bine.

Asa rece se transfera în mașina de înghețata





Si după o jumătate de ora avem un Sorbet super acru :).

Piersicile se pun în apa clocotita pana coaja începe sa se inmoaie


după care se pun în apa cu gheata,


se decojesc,


și se taie forme rotunde.



Se aduce la fierbere "poaching liquid" ( vin alb, apa, zahar și zeama de lămâie)  împreună cu trei linguri de miere, se reduce focul astfel încât lichidul sa stea sub temperatura de fierbere și se adaugă bucățile de piersica. Piersicile se acoperă cu un șervețel ca sa stea scufundate în lichid.


Se țin în lichid intre 45 minute și o ora pana când piersicile s-au pătruns dar înainte sa se înmoaie prea rău.

Se scot bucățile de piersica într-un container iar lichidul se fierbe pana s-a redus la consistenta de sirop.
Se pune peste piersici și de dau la frigider.



Se aranjează cam asa:


Share this post

3 comments

  1. Hai, ma', ca arata bine...daca tu zici ca a fost pea acru, te credem...dar, eu ce sa ma zic ca am facut un sorbet asta-vara, cand erau vreo 40 de grade si s-a topit instant, ttul era o cascada sorbetul meu, arata ca naiba...macar a fost bun :P Dar am refacut-o!
    Tu cand refaci reteta? ;-)

    RăspundețiȘtergere
  2. @DiaMar bucataria galbena - Merci frumos

    @Liana10 - :). Pe asta nu o mai refac :)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top