Searching for culinary perfection, one recipe at the time

miercuri, mai 22, 2013

Aniversare la Bouley


Dacă anul trecut am aniversat intentionat la La Bernarden, anul asta am ajuns sa aniversam neintenționat la Bouley, un restaurant cu o stea Michelin din NY.

Cu toate ca anul asta au fost motive un pic mai mai mari de petrecere decât anul trecut ( 18 ani și 20 de ani de aniversat), partea cu neplanificatul a venit din motive relativ neplăcute .. de vreo luna tușesc de i-am băgat pe toți în sperieți :)

Cum pana la urma, cu boala sau fără trebuia sa sărbătorim evenimentul într-un fel sau altul, m-am deplasat în zona în are lucrează consoarta ( ...love you honey, more than ever ! ) cu intenția sa mergem la un restaurant știut de ea.

Surpriza mare la ușa restaurantului cu pricina... cam dăduse faliment și era închis :(.
Repede pe Yelp.com ( oare cum trăiau oamenii fără internet în vremurile preistorice ??? ) am găsit Bouley, restaurant relativ celebru în NY.

Bucurie mare, pana sa vad ca cereau business casual la îmbrăcăminte  De business casual eram destul de departe în momentul ala, cu blugi, cămașa și o geaca de ploaie.
Dacă impulsul inițial a fost sa cautam altceva, gândul următor a fost... de ce sa nu întreb măcar, tot suntem acolo.

Pana sa ajungem sa vorbim cu cineva, am trecut printr-un antreu plin de mere pe care îl vedeți în poza de mai sus, mere pe toți pereții și un miros superb.

In următoarea încăpere am aflat de la o fata draguța ca lipsa de haina și posesia de blugi sunt probleme nesemnificative pe lingă o alta mai mare, nu au nici o masa libera.

Ehhh, măcar am încercat.
Pe punctul de a pleca, fata  cu pricina ne-a rugat sa așteptam un minut sa mai întrebe o data.... și bucurie mare, au mai descoperit exact o masa pentru doi neocupata.

Cu o geaca la garderoba și o haina împrumutata de la restaurant, am mers victorioși și bucuroși înauntru.


Înauntru o atmosfera clasica, old-fashioned, cu o suta de ospătari și alt personal dând ture în jurul clienților.

Si asa a început o experiența culinara total neașteptata  în linie cu cele mai bune restaurante la care am fost vreodată  De ce are numai o stea în loc de doua sau trei, nu ma pricep.
Eu personal am avut o experiența de trei și jumătate.

Acum ca un fel de sorry, pozele le-am făcut cu telefonul și lasă mult de dorit... dar mai bine asa decât deloc :)

Primul fel de mâncare, din partea casei, a fost o spuma de brânza cu mucegai, reducție de sfecla roșie și nuci.


Un început fantastic, crema de brânza foarte ușoara și delicata a mers superb cu gustul dulce acrișor de sfecla.

Al doilea fel de mâncare, tot din partea casei... hmmmm, stai asa ca-mi place aici.
Japanese flatbread, truffle, potato and cheese sauce

Delicios și foarte intens, cu gust puternic de trufe negre. Yummy încă o data.

Un unt local și altul adus direct din Franta, cel din Franta făcut manual, fără nici un fel de aparate sau mașinării  Super cremos și dulce


Natural, la unt trebuie pâine, problema este pe care sa alegi din cele 9 feluri diferite??


Astea sunt alea alese de mine și pe care din păcate nu am apucat sa le mănânc pentru ca intre un drum la toaleta și alte discutii cu consoarta ( love you honey, nu stiu daca ti-am spus :) ) , am trecut pe nepregătite la felul următor :(


Pentru primul aperitiv din meniu, eu am ales
Big Eye Tuna
Green Apple, Bergamot, Osetra Caviar


Icre negre cu ton nepreparat și tăiat în feliuțe foarte subțiri  puse deasupra la o spuma de mere, as putea sa mănânc asta zilnic pentru o perioada îndelungata :)

...my better half a ales
Chilled Cape Cod Wellfleet Oysters
Organic Kiwi, Fresh Sansho Pepper


Un fel inedit de a servii stridii, cu felii de kiwi și piure de kiwi, yummy încă o data.
Al doilea aperitiv ales de mine
Porcini Flan
Alaska Live Dungeness Crab, Black Truffle Dashi

porție generoasa de crab într o supa putin gelatinoasa. Carnea de crab super dulce și delicioasa iar lichidul cu tone de umami. Foarte probabil cea mai delicioasa mâncare servita în ziua aia.

...my better half a ales
Forager’s Treasure of Wild Mushrooms
Sweet Garlic, Special Spices, Grilled Toro, Black Truffle Dressing


 Va plac ciupercile, asta este mâncarea pe care sa o alegeți  Zece feluri diferite de ciuperci într o spuma  delicioasa de trufe. Sa mai adaug altceva? Eu cred ca este deajuns :)

Felu principal ales de mine
Slow Braised Kobe Style Beef Cheeks
Blue Kale Gnocchi

Dapă ce a stat cateva ore la cuptor, carnea a devenit mai frageda decat untul la temperatura camerei. Plus un gust delicios intens

...my better half a ales

Organic Long Island Duck
Organic Golden Nevada Dates
Hudson Valley Organic Hand Milled Polenta, Confit of Young Organic Clementines

Din păcate  culoare adevărata nu are nici o legătura cu ce a înregistrat telefonul meu. Printre cele mai bine făcute și delicioase bucăți de carne de rata încercate vreodată.

Si atât cu mâncarea.

Primul desert a fost înghețata de vanilie cu căpșuni aduse cu avionul în dimineața cu pricina, direct de Santa Barbara. Mici și cu gust foarte intens și parfumat.

Al doilea desert
Hot Caramelized Anjou Pear
Valrhona Chocolate, Biscuit Breton, Hot Toffee Sauce
Lemon Verbena and Tahitian Vanilla Ice Cream

Bogata în arome  de pere coapte și de-a dreptul decadenta, cu o crema de ciocolata la mijloc

Si de aici încolo au început surprizele
înghețata din partea casei...

Si încă o înghețata din partea casei...


Si încă un desert din partea casei...


Si încă un platou cu prjituri din partea casei...


Stooop. Can't take it anymore! Too much!

Si asa s-a terminat experiența asta gastronomica, pe cât de neașteptata de atât de împlinita.

Tot ce ați văzut mai sus, a fost pentru $55 de dolari de persoana. Eu zic ca este cea mai mare afacere în materie de lunch din Manhattan. Eu asa zic :)

In drum spre ieșire, când am întors haina și mi-am recuperat geaca, fata draguța de la început ne-a mai dat din partea casei o prăjitura care semăna cu un chec romanesc. Pai era si cazul  ca nu ne-au prea dat :). Asa ca sa avem și pentru acasă :)



Share this post

19 comments

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totul foarte gustos si n-a fost scump deloc la ca si cat ati mancat!
      Dar faza cu sacoul ma cam enerveaza, pentru ei haina face pe om deci. Nu zic ca trebuie sa mergi in pantaloni scurti si adidasi, dar nici sa tina in asa hal la eticheta.
      LA MULTI ANI intregii familii cheer !!!!

      Ștergere
    2. Merci frumos!
      Chestia cu sacoul nu a fost deloc incomoda. După cum au tratat ei situația, nu au făcut o chestie importanta din ea, cel putin asa am simțit eu.

      Ștergere
  2. multi ani fericiti si de-acu' inainte, cornel.
    frumos restaurant, faina mancarea. situatiile astea neprevazute par sa fie cele mai memorabile :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Happy anniversary! Un mod placut de a sarbatori cu mancare faina intr-un ambient placut. cheer

    RăspundețiȘtergere
  4. immm iamiii ce bine aratau toate preparateleeeee!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos totul si foarte darnici! :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte frumos,mancare si atmosfera minunata.La mult ani! cheer

      Ștergere
  7. Oau!! Arata genial toate mancarurile! Si nu se mai terminau =))

    RăspundețiȘtergere
  8. La Multi Ani si de la noi cu intarziere!Apetisanta aniversare, iti dorim cat mai multe cel putin asa :)

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani voua ! :)

    Totul arata atat de bine, cred si eu ca v-a placut... Ah si eu am ramas cu gandul la painicile alea ...

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top