Searching for culinary perfection, one recipe at the time

joi, ianuarie 23, 2014

Fava Bean Agnolotti with Curry Emulsion


De ce nu scrii domnule mai des?

In engleza exista un cuvânt care descrie perfect motivul în spatele absentei mele de aproape de o luna... procrastination.
Nu prea am chef azi dar maine... maine, cu siguranța scriu! Si tot asa...

Sontâc, șontâc,  încet ca sa nu-mi amețesc audienta, mai postez încă una din rețetele făcute anul trecut și care și-a așteptat pana acum răbdătoare rândul la coada. Preparatul asta l-am făcut pe 23 Martie, 2013!

 Si acum sa fac un fel de destăinuire: nu-mi place bucătăria indiana.
Cred ca e un pic de rușinică, dacă luam în considerație aspiratiile mele de foodie aproape cu pretenții, dar dacă nu-mi place, nu-mi place.

Am încercat de mai multe ori sa-mi schimb părerea dar de fiecare data nu am făcut decât sa-mi cresc preconcepția ca nu e pentru mine și gata.

Si nu mica mi-a fost mirarea când m-am pomenit ca mi-a plăcut mâncarea asta scăldata în curry, când toate preconcepțiile de mai sus intrigau prin culise ca saboteze bunătate de preparat.

Dar asta e, învățam cate ceva nou când ne așteptam cel mai putin.

Pasta pentru agnolotti se face exact ca și la celelalte rețete de agnolotti pe care le-am mai arătat pe aici cu alte ocazii.

Pentru umplutura se folosesc păstăi verzi de Fava, un fel de var din frați cu fasolea, dar un pic mai îmbrăcat decât verișoara amintita. Cum asa, o sa vedem un pic mai jos.



Păstăile de fava sunt mai mari decât fasolea obișnuita iar la leguma asta se mănâncă numai boabele.

De curățat e un pic pain in the neck, ca sa trec înapoi la engleza.
Fiecare boaba este îmbrăcata într-un fel de cămașa care trebuie curățata, una câte una.





Fiecare boaba mai are și un mic germene care trebuie și el înlăturat.
Nu e neaparat greu, dar pana treci prin 1.5 kg de Fava, ia ceva timp.


Boabele se fierb pentru 5 minute în apa sărata după care se transfera în apa cu gheata ca sa se oprească din gătit.



Boabele de fasole împreuna cu miez de pâine se pun într-un robot de bucătărie pana se amesteca bine și se formează o bila mare.
Se adaugă și mascarpone și se procesează pana ce compoziția devine foarte cremoasa. In stadiul asta se adaugă sare după gust.



Cu compoziția de fava se umplu agnolotti.




Emulsia de curry


Curry-ul se prăjește putin într-o craticioara pana începe sa miroase.

Se adaugă ceapa verde tăiata în rondele și se mai țin încă un minut pe foc.



Se adaugă smântâna lichida, supa de pui, creme fraiche și se aduce la fierbere.
Se tine pe foc mic pana ce lichidul s-a redus la jumate de cup.
Se adaugă și untul și se amesteca pana ce se topește.

Lichidul asta se pune într-un blender împreuna cu doua linguri de supa de pui. Se agita bine pana ce lichidul s-a emulsificat.

Înainte sa fie serviți, agnolotti se fierb în apa putin sărata pentru 4 - 5 minute, pana se pătrund.


Chiar înainte sa fie serviți, agnolotti și bucăți de ceapa verde se adaugă în emulsia de curry și se încălzesc într-o tigaie, la foc mic.

Se pun în farfurii și se presară cu germeni de usturoi.




Se servesc imediat!








Share this post

4 comments

  1. elaborata reteta si bob cu mascarpone e o combinatie naucitoare pentru mine,care am crescut cu bobul sub nas dar pe care l-am consumat cu predilectie raw.asa i se spunea acasa acestei fava care in ziua de azi e cam uitata dar de care eu am avut norocul sa o cunosc foarte bine,proces ce continua si azi(francezii sint mari consumatori de fava).se spune desprea ea ca ar impiedica procesele neurodegenerative si ca ar preveni parkinson-ul,interesant,nu ?

    RăspundețiȘtergere
  2. In italiana se numesc "fave", iar in romaneste "bobi".
    Eu bobi cumpar si seci, decorticati sau nu, depinde, iar proaspeti pe la jumatatea lui aprilie e perioada lor aici.
    Foarte fain ce ai facut, imi place nespus. Curry imi place, dar sa nu invadeze celelalte gusturi. Adica sa fie echilibrat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iar o reteta la care ai avut ceva de munca :)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top