Searching for culinary perfection, one recipe at the time

vineri, februarie 14, 2014

Alinea - Restaurant review... and a bit of an Early Happy Birthday to me


Ca sa aleg un început, cu doi ani în urma am încercat sa fac o rezervare la restaurantul Alinea și o angajata de acolo mi-a răspuns la apelul meu cu o promisiune ca o sa ma pună pe o lista de așteptare... pentru lista de așteptare. Bineînțeles ca nu s-a întâmplat nimic pana la urma. Nici pana astăzi nu am reușit sa aflu dacă am reușit sau nu sa intru pe lista de așteptare... nu ca ar avea vreo importanta :).

In următorii doi ani nu am mai ajuns prin Chicago asa ca nu am mai încercat sa vad dacă pot sa mai fac o rezervare. De ajuns acolo am fost sigur ca o sa ajung, fără sa ma gândesc prea mult la detalii.
Intre timp am început sa gătesc chiar cartea de la Alinea pentru proiectul meu curent, asa ca mi-a mai trecut prin cap un pic mai des gândul ca la un moment dat o sa ajung cumva acolo.

Fast forward pana la sfârșitul lui Ianuarie anul asta, când m-am pomenit eu asa într-o zi cu o surpriza de proporții: Avem rezervare la Alinea în doua săptămâni... Happy birthday! 
Am mai primit cadouri frumoase, dar asta este de departe cadoul de care m-am bucurat cel mai mult.
Inca nu am destule cuvinte de mulțumire...

Au urmat doua săptămâni cu palpitații, din cauza de furtuni de zăpada care ne tot lovesc, cam una pe săptămâna.
Are you kidding me? Am reușit sa fac rezervare și nu pot sa ma duc pentru ca o sa mi se anuleze avionul.

Dupa un pic de trepidație si cercetare temeinica din cinci in cinci minute la starea vremii, s-a întâmplat minunea. Nu a nins în ziua când am plecat și am ajuns sa merg la Alinea.
  
Ce urmează se vrea o descriere, destul de stângace, la cea mai extraordinara experiența gastronomica trăita de mine pana acum.
Experiența gastronomica este o descripție cât se poate de modesta și nedreapta.
A fost mai de graba the ultimate foodie experience, întrerupta permanent de trăiri și sentimente de bucurie, mirare, curiozitate, neîncredere... și multe altele.

Ca ți se pregătește ceva deosebit ne-am dat seama de când ne-am dat jos din taxi.
Ne-am învârtit în loc, ne-am uitat în stânga și în dreapta... nici urma de restaurant.

In poza din Google street , restaurantul este clădirea neagra din mijloc
Google Street - Intrarea la Alinea

Dupa câteva secunde cu gânduri de genul: "Cred ca am ajuns la o adresa greșita", un tip care stătea pe trotuar la vreo 5 metri de noi, ne-a întrebat dacă cautam Alinea. Când m-am uitat mai cu atenție la el, avea un fel de palton \ uniforma  pe el, nu putea sa fie doar cineva care stea la 9 seara și se bucura de frigul de -17C .

Înauntru am dat peste un hol luminat cu o lumina obscura violeta, fără nici o USA prin împrejurimi. Ia uita încă una. De aici cine ne mai scoate?
Când am ajuns la capătul holului, zidul din dreapta s-a deschis și ne-am pomenit în restaurant :)

Prima imagine este bucătăria în care se agitau de zor o armata de tinerei.


Restaurantul are numai în jur de 20 de mese, și de acolo se trage în parte dificultatea de a face o rezervare.

Lumina din restaurant e foarte difuza asa ca ce urmează nu sunt neapărat cele mai reușite poze.

Fara prea multe introduceri, a urmat prima porție prezentare din cele 12 cât are meniul acum. Pe tot parcursul serii, toate mâncărurile au fost descrise ca prezentări.

CHAR ROE
banana, ginger, passion fruit

In general, meniul la Alinea începe cu o porție mica care încerca sa seteze tonul pentru ce o sa urmeze.
In cazul asta este ceva sărat de la icre, cu un pic de dulce de la banana și passion fruit dar și cu un pic de spice de la ginger.

Personal, am tendința sa-mi placa combinații din astea la care nu te aștepți.

SCALOP
citrus aroma, fourteen textures

Prezentarea asta a venit într-un castron care avea la baza gheata uscata , asa ca în următoarele 2 - 3 minune, din fiecare castron a ieșit un fel de fum alb, fără miros.
Prety cool.

Dupa ce deschizi scoica, ajungi și la mâncare.
Felul asta a fost făcut cu suc de YUZU proaspăt și după gusturile mele a fost extraordinar.


Nu trebuie sa mai zic ca am ras totul :)



LOBSTER
curry, earl grey, grapefruit

Înainte sa aducă prezentarea cu lobsterul, a pus pe masa o bucata de piatra pe care erau niște cărbuni.
Fara sa ne dea prea multe detalii, i-a dat foc.


A urmat și lobsterul


Eu am un pic de pre-concepție cu curry-ul, și m-am așteptat sa nu-mi placa, dar am fost surprins sa vad ca a fost delicios.

Cum se leagă focul cu lobsterul, tot nu m-am prins.

WAGYU
parsnip, black trumpet, kombu

Dupa lobster, au luat farfuriile goale dar nu au adus nimic în schimb. Hmmm...

"Următoarea mâncare o aveți deja în fata". Say what? Orice o fi, nu mănânc cărbuni.


Si nu a fost cărbuni pana la urma , mâncarea era acoperita de lemnele care ardeau, învelita într-o frunza de prin Asia.




De acolo a scos o bucata de parsnip copt și o bucata de carne de vita  WAGYU.
Servite pe o bucata de lemn arsa.


Absolutely wonderful.
Făcuta la perfecție. Super delicioasa și din păcate super miniona. Cu siguranța as mai fi vrut încă vreo douăzeci de bucatele din astea.

SWEETBREADS
orange, lily bulb, mustrad

Nu am mai mâncat niciodată sweetbreads pregătite asa. A fost un fel de mâncarea franțuzeasca care face o călătorie prin China.
Surprinzător de buna.

HOT POTATO
cold potato, black truffle, butter

Asta este una din mâncărurile celebre la Alinea.
Este servita într-o farfurie din parafina făcuta în restaurant. La baza are o crema de cartofi foarte rece, iar în vârful bățului este o bila de cartof foarte fierbinte.
Se presupune ca rupi bățul din farfurie și mănânci toate părțile în același timp, recele cu fierbintele anulându-se unul pe celalalt.
Cum nu am fost atent la explicații pentru ca eram concentrat pe făcut poze, am băgat bila de cartof fierbinte în gura și am reușit sa ma ard :)

DUCK
.............????????????..............!!!!!!!!!!

Acum a mai urmat o surpriza...
Pe masa au pus o bucata de sticla cu 60 de bucăți colorate și de diferite forme.



Preparatul Prezentarea a fost Rata, preparata în cinci feluri diferite
Bucățelele colorate de la mijloc se presupuneau ca o sa fie garnitura.




Ne-au recomandat sa nu luam mai mult de 2 - 3 de fiecare porție de rata pentru ca o sa fie o amestecătura si nu o sa se mai știe care ce a fost.

Dupa o socoteala scurta, reieșea ca o sa lăsam 30 din cele 60 de bucatele colorate nemâncate. Are you kidding me?
Le-am urmat sfatul atâta timp cât am avut rata. Cand am terminat toate cele 5 bucăți, am mâncat și restul de garnituri, ca sa nu facem risipa :).

Acum minunile aste mici au fost făcute sa surprindă. Ce arata dulce a fost iute sau acru, ce arata iute, a fost dulce... și tot asa.

GINGER
five other flavours

Preparat de tranziție intre feluri principale și desert.
Cinci bucatele de ginger, preparate în cinci feluri diferite

PUMPKIN
smoldering cinnamon, maple, pumpkin seed

Singurul preparat care m-a lăsat relativ rece. A fost un fel de gogoașe înfipta într-un bat de scorțișoara.

PISTACHIO
mascarpone, strawberry, black walnut

Ceva ce părea sticla sparta era de fapt jeleu de apa de trandafiri.
Tot feluri de texturi și gusturi interesante

BALLON
helium, green apple

Desertul asta a fost unul din preparate care a necesitat explicații.
Fara sa ne spună ce este, ne-a cerut sa punem balonul pe buze și sa inspiram tot aerul din balon.

Ce au uitat sa spună a fost ca balonul era plin cu heliu. Ce a urmat a fost o convorbire de vreun minut intre Chip și Dale :).
Dupa ce am terminat cu inhalat heliu, am mâncat balonul care era făcut din mar acrișor.

MILK CHOCOLATE
patesucree, violet, hazelnut

Înainte sa ajungem la desertul asta, au curățat toată masa și au acoperit-o cu o fata de masa din plastic. 

Chiar Grant Achatz a venit la masa și ne-a preparat desertul direct pe masa.

Din ciudățeniile preparatului, ciocolata trece din forma lichida în solida în mai putin de 30 de secunde.



Pătratele care se vad în poza de mai sus, au fost inițial cercuri și fără sa le fac nimic, s-au transformat în pătrate. Tot inițial au fost aproape negre și s-au schimbat in culoarea de mai sus.
Magic, nu alta :)

Desertul a fost extrem de delicios. Cu toate ca am fost destul de plin, am făcut un efort mare dar am terminat tot!

Înainte sa plecam am primit și meniul serii, ca sa vedem ce am mâncat.

Singura dezamăgire majora a serii a fost vinul. Am ales tasting menu și din cele 9 feluri diferite, nu mi-au plăcut decât 3. Cele 3 au fost șampanie și doua vinuri dulci.
Nu am nici un fel de explicație de ce e asa. Am găsit online și alții care se plângeau de aceiași problema

Chiar înainte sa plecam am trecut prin bucătărie de unde mi-am recuperat cartea semnata.


Tot acolo am făcut și o poza cu maestrul Grant Achatz.



Nu se întâmpla prea des, dar am fost extrem de rosu la fata de emoție și destul de bâlbâit :)

Si cu asta s-a terminat o seara extraordinara.


Share this post

9 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top